Voorkeur voor kampeervakanties
Hoewel het kampeerseizoen pas een maand geleden is begonnen, wordt nu al duidelijk dat vakantiegangers bij voorkeur in eigen land zullen gaan kamperen, dit jaar meer dan in andere jaren. Uit een onderzoek door de Stichting Vrije Recreatie (kamperen bij de boer) blijkt, dat veel van haar recreanten kiezen voor een vakantie op kleinschalige campings in Nederland. Niet alleen uit angst voor mogelijk terroristisch geweld in de toeristische vakantielanden, maar ook voor velen nog steeds uit economische overwegingen
Geheel naar verwachting
Was er in 2015 reeds sprake van een fikse stijging van de verkoop van kampeermiddelen, in de eerste drie maanden van dit jaar werden er, volgens de brancheorganisaties, weer meer caravans en campers verkocht. Ook de Stichting Vrije Recreatie maakte vorig jaar al melding van een enorme belangstelling voor de bij haar aangesloten campings en voorspelde dat dit in 2016 alleen nog maar zou toenemen. Het ziet er naar uit, dat de SVR gelijk krijgt, want al voor de Paasdagen was het een gezellige drukte op de SVR-campings. Voor de kampeerder was dit het begin van weer een seizoen van rust en ruimte op een betaalbare, kleinschalige camping.
SVR steeds meer in trek bij jonge gezinnen
Voor het komende vakantieseizoen zijn de verwachtingen hoog gespannen. Na de enorme belangstelling voor de SVR-vakantiebeurzen in januari/februari komen nu de boekingen per telefoon of via de campingsite al binnen. Opmerkelijk is, dat steeds meer gezinnen met kinderen zich al verzekerd hebben van een kampeerplek bij de kampeerboer. Logisch, want wat is er nu mooier dan een vakantie op een boerderij met dieren, waar je ook nog eens vriendjes en vriendinnetjes maakt. Natuurlijk zal ook de oudere generatie genieten bij het zien van de spelende jeugd en uiteraard van de rustgevende natuur op de boerencamping. De twaalfhonderd SVR-kampeerboeren in Nederland – maar toch ook die achthonderd in het buitenland – verwelkomen hen graag.
Foto: SVR-camping Ikkinkshof in Okkenbroek.
Klik hier voor meer informatie.