Super eenvoudige uitvinding rekent af met ‘droog staan’.
‘De slimste ideeën passen op een bierviltje, zeggen ze wel eens. In dit geval is het bierviltje zélf het slimste idee’
Uit onderzoeken blijkt dat het moeten wachten op een verse nieuwe pint een van de grootste irritaties in de horeca vormt. Met name tijdens deze warme dagen, waarbij de terrassen vaak overbevolkt zijn, blijkt het soms heel moeilijk voor terraslopers om te zien wie er al weer toe is aan een ‘refill’. Wachttijden van soms meer dan tien minuten zijn daarbij helaas geen uitzondering. Om daar voor eens en altijd korte metten mee te maken ontwikkelde het biermerk Jupiler samen met haar reclamebureau TCC uit Breda een verfrissend slimme oplossing: het Refilltje.
Het Refilltje is een normaal bierviltje, echter voorzien van een gleuf die precies over de rand van een leeg bierglas past. Is je bierglas leeg dan schuif je het Refilltje eenvoudigweg erop en de terraslopers zien meteen van ver af dat je toe bent aan een nieuwe. Lang ‘droog staan’ behoort daarmee voorgoed tot het verleden.
Cees Faes, directeur van creatief bureau TCC (The Communication Company): ‘Van alles wordt er besproken aan de bars en op de terrassen van Nederland, en een pint is daarbij vaak het smeermiddel. Wat ons betreft geldt; het glas kan half vol of half leeg zijn, zolang het maar niet helemaal leeg is. Meestal bedenken we voor dat soort dingen een reclamecampagne, maar in dit geval leek ons dit een veel beter idee.’
Vanaf vandaag worden de eerste 400.000 Refilltjes uitgeleverd aan de Jupiler cafés in Brabant. In totaal worden maarliefst 2 mio Refilltjes gemaakt, die vanaf nu landelijk de terrassen op gaan.