Retail en leisure
De afgelopen week vonden de Leisure Business Days plaats, een nieuw event met als doelgroep Leisure ondernemers, toeleveranciers, overheden en retailers. Vooral de laatste groep is een opvallende nieuwe doelgroep maar wel een belangrijke partner voor de toekomst. Immers winkels gaan leisure steeds vaker nodig hebben. Het is voor retailers immers steeds moeilijker om mensen van online shoppen naar real life shoppen te krijgen. Ook zij moeten investeren in meer beleving en mensen van de bank krijgen. Leisure kan daarbij een zeer goede trekker zijn. Ik zie mogelijkheden voor leisure ondernemers in binnensteden maar ook in het buitengebied. Wij zijn in de vrijetijdsindustrie namelijk gespecialiseerd in het aantrekken van gasten en het ontvangen van gasten. Bovendien weten wij als geen ander een beleving te creëren en daarmee geld te verdienen. Tijdens het congres heb ik vele voorbeelden uit het buitenland gezien waarbij een samenwerking met retailers tot een groot succes heeft geleid. Wie van u werkt er eigenlijk al samen met de retailmarkt? Misschien moet eens naar de binnensteden kijken als u uw activiteiten wilt uitbreiden. Mogelijk kunt u een goed concept bedenken dat leegstaande panden vult. Ook overheden kunnen uw partner zijn. Zij proberen niet alleen binnensteden maar ook kleine kernen leefbaar te houden. Hierbij kan leisure de economische driver zijn. De winkeliers zitten inmiddels ook niet stil. Meer en meer gaan zij ook een concurrent worden van de leisure. Kappers combineren hun activiteiten met een koffie of wijnbar. Of winkels organiseren inspirerende workshops. Ook poppen diverse tijdelijke winkels op, zoals de pepernotenwinkel in de sinterklaastijd. Mogelijk kan u ook een pop-upconcept verzinnen om de stille wintermaanden te vullen. Hierdoor kunt u uw personeel langer in dienst houden en uw omzet verhogen. Ik denk dat leisure en retail elkaar steeds vaker nodig gaan hebben. De overheid pakt het in ieder geval serieus aan met haar retailagenda. Kijk HIER en zoek uw kansen!