Interactie en persoonlijke beleving

Goof Lukken Oprichter www.vrijetijdskennis.nl en HBO-docent bij Academie voor Toerisme en special track Attractions & Temee Park Management bij NHTV internationaal hoger onderwijs, Breda. Ik ben net terug uit Orlando, het pretparkmekka van de wereld. Ik was daar met studenten op studiereis. Het doel van de reis was goede voorbeelden te vinden van productiviteit in leisurebranche. Omdat zij bezig zijn […]

Lees meer

Elastieken is kinderspel

Henk Bloemendaal www.buro-qis.com   Mijn oud-collega stopt met werken en het is hem gegund. Hij was jarenlang actief in het speeltuinwerk in Amersfoort, de landelijke organisatie speeltuinwerk en met zijn eigen adviesbureau BUITEN-SPEL. Ik kreeg van hem een serie boeken met als centraal thema ‘Het spelende kind’. Genoeg reden om me weer eens te verdiepen in hoe het ook al […]

Lees meer

Goed begin

Jan W. Olthof Uitgever Het mooie weer zorgt voor een prima groei in het aantal boekingen. Pasen was top met een meer dan goede bezetting bij vakantieparken en kampeerbedrijven. De vakantiebungalow is favoriet en dat geeft tevreden gezichten in veel directiekamers. Pasen laat een veel beter   resultaat zien dan vorig jaar. Een goed begin van het jaar en dat […]

Lees meer

Meiden baas op eigen speelplek

Henk Bloemendaal www.buro-qis.com   Het is een hele uitdaging om een speelplek in te richten die vooral aantrekkelijk moet zijn voor meiden in de leeftijd van 08 tot 14 jaar. Het lijkt wel of meiden een geheel andere eisenpakket hebben wat betreft het buitenspelen dan jongens. Na onderzoek blijkt dat er toch subtiele verschillen zijn waar rekening mee gehouden moet […]

Lees meer

Inbassadeurs

Goof Lukken Oprichter www.vrijetijdskennis.nl en HBO-docent bij Academie voor Toerisme en special track Attractions & Temee Park Management bij NHTV internationaal hoger onderwijs, Breda. Deze term heb ik laatst geleerd op een interessante bijeenkomst over de toekomst van Safaripark Beekse Bergen. Dit bedrijf had diverse relaties uitgenodigd om eens mee te denken over de ontwikkeling van het park. We waren […]

Lees meer

Taxatiebeleid

Adri Mijnheer Van de Loosdrecht Recreatie Bedrijfsmakelaars Henk-Jan Kruidenier Van de Loosdrecht Recreatie Bedrijfsmakelaars Taxatierapporten worden met grotere frequentie door banken verlangt. In hun voorwaarden staat  opgenomen dat banken u om een dergelijk taxatierapport mogen vragen. Door verscherpt toezicht en hogere reserves die banken moeten aanhouden ter dekking van hun uitstaande vastgoedleningen zullen zij u minimaal eens in de drie […]

Lees meer

Ik ben fan van Zeeland!

Bjorn Amys branchemanager recreatie DELTA / ZeelandNet bamys@delta.nl Laatst kwam ik een aantal interessante cijfers en statistieken tegen. Zo staat Nederland, in vergelijking met de rest van de wereld, aan kop qua ‘tablet’ bezit. Meer dan 40 procent van de Nederlanders beschikt al over een dergelijke toestel. Daarnaast heeft 60% al een smartphone. Het is dan ook niet verwonderlijk dat […]

Lees meer

Blik op 2014

Jan W. Olthof Uitgever De winter is voorbij althans dat is de verwachting. Sotsji is klaar met als resultaat een record oogst aan medailles. Nu is het de beurt aan de recreatiemarkt. De lentekriebels komen en daarmee komt het buitenleven op gang. Meer dan 18,1 miljoen vakanties worden geboekt in Nederland en die zijn goed voor 3 miljard consumenten euro’s. […]

Lees meer

Blijf alert op uw bestemming

Adri Mijnheer Van de Loosdrecht Recreatie Bedrijfsmakelaars Henk-Jan Kruidenier Van de Loosdrecht Recreatie Bedrijfsmakelaars Steeds vaker worden wij geconfronteerd met ondernemers  die denken allerlei mogelijkheden te hebben binnen hun bestemmingsplan,  wat achteraf niet zo blijkt te zijn. Deze problematiek wordt ingegeven door het feit dat gemeentes periodiek (bij wet verplicht eens in de tien jaar) de bestemmingsplannen wijzigen c.q. vernieuwen. […]

Lees meer

Contentmarketing?

Goof Lukken Oprichter www.vrijetijdskennis.nl en HBO-docent bij Academie voor Toerisme en special track Attractions & Temee Park Management bij NHTV internationaal hoger onderwijs, Breda. Een trendy naam die tegenwoordig vaak aan marketing wordt verbonden is Contentmarketing. Maar wat betekent dat nu eigenlijk? De basis ligt in het vertellen van uw verhaal en het geven tot veel informatie (en dus content) […]

Lees meer
1 277 278 279 280