Nederlanders besteden meer aan vakanties in 2018

Vakantieganger iets minder vaak maar langer op vakantie NBTC-NIPO Research presenteert vandaag op de Vakantiebeurs de trends van de Nederlandse vakantiemarkt. Met een totale besteding van 19,8 miljard, hebben Nederlanders in 2018 2% meer aan vakanties besteed dan in 2017. Afgelopen jaar is 83% van de Nederlanders op vakantie geweest. Gemiddeld ondernamen zij in 2018 bijna drie keer een vakantie. […]

Lees meer

ZeelandPas maakt plaats voor vernieuwing

De ZeelandPas, de pas die sinds 2014 gasten en inwoners vele voordelen en toeristisch vervoer in Zeeland biedt, wordt na afloop van het huidige pasjaar niet gecontinueerd. De reden hiervoor is dat het product in huidige vorm niet rendabel is om voort te zetten en omslag naar een nieuwe vorm noodzakelijk is. Pashouders die een ZeelandPas hebben zullen hun pas […]

Lees meer

Dikke Toren Zierikzee ontvangt 100.000ste bezoeker

In de Dikke Toren van Zierikzee is  de honderdduizendste bezoeker verwelkomd. Janine Adam uit Zierikzee was samen met haar vriendin de gelukkige. De geboren Zierikzeese is, na 32 jaar in Burgh-Haamstede gewoond te hebben, weer terug in Zierikzee en bracht daarom een bezoek aan de Dikke Toren. De Dikke Toren is een must-see voor het hele eiland en trekt ieder […]

Lees meer

Boswachters helpen heel 2019 bij goede voornemens

Staatsbosbeheer lanceert de 12 Buitengewone Belevenissen: elke maand zetten we een bijzonder natuurfenomeen centraal om zo iedereen uit te dagen de natuur in te gaan. Die fenomenen wil iedereen namelijk ooit in zijn of haar leven meegemaakt hebben, én ze zijn gewoon om de hoek te beleven. Veel mensen maken deze periode goede voornemens voor het nieuwe jaar. Vaker naar […]

Lees meer

Nieuw 3-daags charity wielerevent: The Dutch 750

‘The Dutch 750’ – een nieuw, driedaags charity wielerevent – is gepresenteerd tijdens het NK Baanwielrennen in Apeldoorn. De toertocht is een initiatief van Libéma profcycling, Make-A-Wish Nederland en Support Casper met Droomparken als hoofdsponsor. Van vrijdag 30 augustus tot en met zondag 1 september 2019 fietsen honderden deelnemers 750 kilometer door het prachtige Gelderse landschap om geld in te […]

Lees meer

Nationale Horecadag

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) maakte tijdens de start van de vakbeurs Horecava, bekend dat zij samen met de Nationale Horecadag de eerste landelijke open dag organiseert voor de horeca.  Doel is om er samen voor te zorgen dat zoveel mogelijk horecaondernemers op 21 mei 2019 hun deuren openen voor studenten, afgestudeerden, werkzoekenden en bestaande horecamedewerkers. Zo werken we samen aan een […]

Lees meer

Deliverect winnaar Horecava Innovation Award 2019

Overall winnaar van de Horecava Innovation Award 2019 is Deliverect van de gelijknamige firma uit Gent. Deze slimme tool, gekoppeld aan het eigen kassasysteem, maakt een eind aan het woud van bonnenprinters, tablets en schermen in een horecakeuken van bezorgdiensten als Deliveroo en Thuisbezorgd, die inspelen op de sterk groeiende bezorgmarkt. Winnaar van de Karel de Vos Duurzaamheid Award is […]

Lees meer

Europa-Park breekt opnieuw bezoekersrecord

Met meer dan 5,6 miljoen bezoekers heeft Europa-Park afgelopen jaar het record van 2017 opnieuw weten te verbreken. 2018 stond in het teken van enkele grote bouwprojecten. De achtbaan CanCan Coaster en het vernieuwde Franse themagebied zijn al in gebruik genomen, dit jaar zal het tweede park en het zesde themahotel de deuren openen. Roland Mack, directeur/eigenaar van Europa-Park: “We […]

Lees meer

Betoverend Breda sluit eerste editie succesvol af

Het evenement Betoverend Breda is op 6 januari na drie weken afgesloten. Het winterse festijn, dat op 14 december door burgemeester Paul Depla werd geopend, kan terugkijken op een succesvolle eerste editie. De meer dan zestig sfeervolle onderdelen, zoals een schaatsbaan, lichtshows, sfeervolle optochten en spetterende optredens, werden drukbezocht door zowel bewoners als bezoekers van Breda. Een aantal programmaonderdelen werd […]

Lees meer

Dutch Cuisine en KHN bieden restaurants duurzaam menu aan

Dutch Cuisine en Koninklijke Horeca Nederland (KHN) streven ernaar dat er bij zoveel mogelijk restaurants een duurzaam menu op de menukaart staat. Daarom hebben zij  alle restaurants in Amsterdam een zogenaamd Dutch Cuisine Impact Menu aangeboden. Dit menu zorgt voor een lage CO2 uitstoot en is daarmee beter voor het milieu. Op de vakbeurs Horecava werd het menu voor het […]

Lees meer
1 115 116 117 118 119 280