Investerings- en leveranciersonderzoek 2016
De onlangs afgesloten Recreatie Vakbeurs in Hardenberg moest concurreren met het mooie weer. Bezoekersaantallen in vergelijking met vorig jaar vielen wat tegen maar toch was de sfeer goed onder standhouders. Het kwalitatieve bezoek vertaalde zich in een positieve blik op 2016. Vele recreatieondernemers investeren komend jaar in duurzaamheid en consumentengemak. Het gastheerschap staat hoog in het vaandel en dat vertaald zich in een breed scala aan investeringswensen ten gunste van de gast. RekreaVakkrant start in december a.s. wederom met een uitgebreid investeringsonderzoek uitgevoerd door het onafhankelijke onderzoekbureau Van Es Marketing Service. Een uitstekende graadmeter voor investeringen per productgroep waarbij het onderzoek verder wordt uitgebreid met de top 10 van toonaangevende leveranciers per productgroep. Betrouwbaarheid en vertrouwelijkheid staan hierbij voorop. Het resultaat is een optelsom van alle ingevulde vragenlijsten waarbij anonimiteit wordt gewaarborgd. Zo krijgen wij gezamenlijk inzicht in de investeringsbehoefte- en wensen van de verblijfsrecreatie voor 2016.
Onderscheidend vermogen
Het aantal awards in de recreatiemarkt rijst de pan uit! Wie weet nu nog welke award waarvoor dient? Moet je als ondernemer blij zijn met een award? Veelal hebben de uitgereikte awards geen toegevoegde waarde en daarmee onderscheidend vermogen voor de betrokken winnaar. Veel awards verdwijnen als ‘muurbloempje’ aan de wand of erger winnende bedrijven bestaan een jaar later al niet meer. Een award heeft pas zin als je als winnaar een constante kwaliteit kunt waarborgen en daarmee je gasten/klanten kunt binden of trekken. Dan krijgt een award ook een duurzaam karakter en niet een als tijdelijke klantenbinder voor de organiserende partijen!
Digitale service
Zodra het onderzoek van start gaan ontvangt u van ons een service-twitter-bericht met de uitnodiging om deel te nemen aan het onderzoek. Alle deelnemers ontvangen digitaal een uitgebreide samenvatting. Het aantal volgers op ons twitter account ‘twitter.com/rekreavakkrant’ stijgt verder. Wij zijn over de grens van 3.050 volgers. Op naar de volgende mijlpaal 3.500 zakelijke volgers. Meldt u ook aan! De RekreaVakkrant-site en twitter geven u dan dagelijks de meest actuele informatie in de recreatiemarkt. Wie volgt?