HolidayAgent
Bij het lanceren van de vernieuwde versie van het online boeken platform was het uitgangspunt en de uitdaging: een voor de consument gebruiksvriendelijke online boekingstool bouwen zonder in te boeten op de mate van automatisering. (lees: koppeling met backoffice) Samen met partners Stratech en C.A.T. Automatisering is er gewerkt om te komen tot HolidayAgent: de naam van het vernieuwde online boeken en customer journey platform. HolidayAgent is zo gebouwd dat deze van zichzelf full responsive is (en daarmee dus geoptimaliseerd voor alle devices) en ook goed is in te bouwen in full responsive websites.
Conversie en gebruiksgemak
Waar moet een online boekingstool anno 2016 aan voldoen om optimaal gebruikersgemak en dus conversie te realiseren?
- Prijs- en beschikbaarheidsinformatie geïntegreerd tonen in website
- Weinig boekingsstappen en een eenvoudig en kort boekingsformulier
- Prijstransparantie: vanaf de eerste stap duidelijk inzicht in de all-in totaalprijs en de opbouw ervan
- De snelheid van de applicatie moet optimaal zijn
- Mogelijkheid tot upselling
Bovenstaande uitgangspunten hebben bovenaan gestaan bij de ontwikkeling van HolidayAgent en blijven centraal staan bij alle ontwikkelingen die hieraan nog gedaan worden.