Flexibele aankomst- en vertrekdagen
Center Parcs introduceert als eerste in de bungalowmarkt flexibele aankomst- en vertrektijden
Ruim zeven op de tien Nederlandse gezinnen zouden eerder voor een bungalowpark kiezen als de aankomst- en vertrekdagen flexibeler zouden zijn, zo blijkt uit onderzoek*. De recreatiebranche hanteert al jaren vaste aankomst- en vertrekdagen. Zo hielden bungalowparken voorheen vast aan het weekend- of aan een midweekverblijf met maandag en vrijdag als vaste aankomst- en vertrekdagen. Bijna 40% van de Nederlanders heeft deze vaste dagen weleens als vervelend ervaren. Dit komt met name doordat gasten verplichtingen hebben, zoals werk of school. Center Parcs introduceert daarom flexibele aankomst- en vertrekdagen. Vakantiegangers kunnen zes dagen per week aankomen op hun vakantiebestemming.
Nederlanders bepalen graag zelf wanneer vakantie begint
Een kwart van de Nederlandse gezinnen zou het liefst op een doordeweekse dag aankomen op een bungalowpark en op zondag vertrekken. Voor gezinnen met jonge kinderen (0-4 jaar) zijn de doordeweekse aankomstdagen een uitkomst, maar ook voor ouderen en jonge stellen. Vanwege verplichtingen verblijven meer dan zeven op de tien vakantiegangers korter op een bungalowpark dan waarvoor is geboekt. Zo is bijna de helft van de Nederlanders weleens eerder vertrokken. En meer dan 20% weleens later aangekomen op de vakantiebestemming. Om hier op in te spelen kunnen Nederlanders bij Center Parcs nu zelf bepalen wanneer ze op een korte vakantie gaan en hoe lang ze blijven.
Flexibiliteit bij Center Parcs
Met de flexibele verblijven kunnen gasten, met uitzondering van zondag, iedere dag van de week aankomen. En op basis van minimaal twee overnachtingen, kan zelf worden bepaald hoe lang men bij Center Parcs verblijft. Andres Neira de Back, marketing directeur Center Parcs: ‘‘Consumenten zijn tegenwoordig steeds meer op zoek naar flexibiliteit. Door drukke werkschema’s en andere verplichtingen hebben mensen minder vrije tijd en willen ze de tijd die ze hebben efficiënt benutten. Flexibiliteit is een must. Als marktleider willen we dan ook inspelen op deze consumententrend en daarmee toegankelijker zijn om nieuwe gasten aan te trekken. Voor onze gasten is het prettig dat deze mogelijkheid bestaat.’’ Klik hier voor meer informatie.
* Het onderzoek werd in augustus 2016 in opdracht van Center Parcs representatief uitgevoerd door Panelwizard onder 1.079 Nederlandse gezinnen waarvan het oudste kind tussen tussen de 0 -16 jaar.