Europarcs neemt Droomparken over

Vakantieparkenconcern Droomparken wordt overgenomen door EuroParcs. De overname gaat in zodra de Autoriteit Consument & Markt hiervoor toestemming verleent. De overname door EuroParcs, als gedreven en succesvolle speler op de recreatiemarkt, bieden de resorts van Droomparken de kans zich versneld verder te ontwikkelen en in te spelen op een veranderende markt. “Beide bedrijven komen qua bedrijfskarakter sterk overeen”, verklaart Andries Bruil namens de directie van Droomparken. “Ze zijn namelijk allebei een familiebedrijf, hebben aangetoond met hun groei in organisatie in de afgelopen jaren robuust te zijn en hebben de ambitie nog veel groter te worden.” Bovendien heeft EuroParcs, sinds investeerdersgroep Waterland in 2019 een meerderheidsbelang in EuroParcs heeft genomen, ook een aandeelhouder die nog meer slagkracht geeft aan de ambities van EuroParcs en nu ook Droomparken. Waarbij de identiteit van beide bedrijven gewaarborgd blijft: het label Droomparken blijft bestaan, de vakantieparken die onder Droomparken vallen blijven onder die naam geëxploiteerd worden. De overname zorgt voor bundeling van kennis, kunde en ervaring van het gedreven management van beide bedrijven, met nationale en internationale groeiambities. De nieuwe organisatie, met de labels EuroParcs en Droomparken, zal met een groot aanbod hoogwaardige vakantieparken op A-locaties een grotere en vooral ook bredere doelgroep kunnen bedienen. Dat was een belangrijk argument om de handen ineen te slaan, want in de Nederlandse markt zijn ontwikkelingen te zien waar de labels EuroParcs en Droomparken gezamenlijk nog beter op in kunnen spelen. ‘Mensen gaan vaker, korter en gedurende het hele jaar in verschillende samenstellingen, zoals met het gezin, met stellen of vrienden dan wel alleen, met vakantie”, verklaren Wim en Wouter Vos namens de EuroParcs-directie. “Daarbij er is er steeds meer vraag naar een breder aanbod van accommodaties en meer services.”

32 resorts
Dit vraagt aan een vakantieparkenconcern nog meer drive, nog meer flexibiliteit en nog meer daadkracht. “Met 32 resorts, een breder aanbod aan verblijfsaccommodaties en een uitstekend toekomstperspectief is de nieuwe organisatie na de overname niet alleen goed toegerust voor de uitdagingen die wachten, maar kan het ook beter inspelen op de groeikansen die de snel veranderende huurmarkt biedt”, stellen zowel Wim en Wouter Vos als Andries Bruil. “Daar komt nog bij dat uit milieuoogpunt en de coronapandemie Nederlanders ervaren hoe mooi en divers een vakantie in Nederland kan zien. De trend om vaker te kiezen voor eigen land is naar de visie van zowel EuroParcs als Droomparken niet tijdelijk maar structureel.” Beide organisaties hebben bewezen de wensen van de consument en de kansen op de markt goed aan te voelen. “Zowel Droomparken als EuroParcs slaagt er steeds weer in zowel kansen op de korte als de lange termijn te benutten”, stelt Bruil. “Waarbij deze stap nadrukkelijk is gericht op duurzame groei voor de lange termijn.” Wim en Wouter Vos voegen daaraan toe ‘de unieke posities van de vakantieparken’: “Beide bedrijven lukt het keer op keer om locaties op absolute  te verwerven. Aan het Markermeer of Veluwemeer bijvoorbeeld of in Zeeland aan het strand, maar tegelijkertijd nooit ver weg van stedelijke voorzieningen. Dat is niet alleen een bijzondere kwaliteit, maar ook een noodzakelijke eigenschap om interessant te zijn voor kandidaat-eigenaren en vakantievierders.” Beeld: www.droomparken.nl Badhoophuizen

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.

Meld je aan om elke maand geweldige
inhoud in je inbox te ontvangen.

We spammen niet!
Lees ons privacybeleid voor meer info.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *