Duurzaamheid en attractieparken

Om de studenten van Breda Univeristy te blijven boeien en binden, updaten we regelmatig ons onderwijs. Soms met grote stappen zoals nu in onze speciale track Attractions & Theme Parks Management, waar het heel tweede jaar flink veranderd is. Soms nog rigoureuzer zoals we nu bij de Academie voor Toerisme kijken naar alle tracks. Maar soms ook met kleine nuances. […]

Lees meer

Next level!

In mijn kenniswereld ben ik telkens weer op zoek naar nieuwe inspirerende voorbeelden. Zo blijf ik op de hoogte van het aanbod in de markt en zie ik vaak concepten die bruikbaar of vertaalbaar zijn naar andere bedrijven. Deze kennis en ervaring deel ik dan weer graag met studenten of bedrijven (via congressen, vakmedia of mijn consultancy activiteiten). Ook kijk […]

Lees meer

Groei

Ik schrijf deze column aan het einde van een collegejaar van Breda University. Het moment waarop studenten hun ‘meesterproef’ (ofwel examen) doen als laatste stap van hun studie. Ieder jaar zie ik weer prachtige onderzoeken en adviesplannen voorbij komen. Het geeft een mooi inkijkje in de branche, diverse organisaties en de capaciteiten van een student na vier jaar HBO-onderwijs. Wat […]

Lees meer

Het onbenutte potentieel van de reis naar recreatieparken: het uitbreiden van de customer- of guest journey

De customer journey of liever gezegd, guest journey, het is maar net met welke bril je naar je gasten kijkt, is een cruciaal aspect voor leisure-organisaties zoals musea, thema- en vakantie-parken en dierentuinen. Echter, de reis naar het park zelf wordt vaak over het hoofd gezien als een belangrijk onderdeel van deze journey. Dit onbenutte potentieel biedt een unieke kans […]

Lees meer

Verwachtingsmanagement

Sommige dingen zijn erg logisch als je er aan denkt. Toch blijkt het in de praktijk soms lastig. Afgelopen Paasdagen bracht in door vlak bij Deventer. Samen met een groep vrienden hadden we na lang zoeken (online) een ‘bungalow’ gevonden die 10 personen kon huisvesten. Foto’s van de accomodatie zagen er goed uit. Nieuw en modern interieur en een lange […]

Lees meer

Verleng de gastbeleving

In onze industrie draait alles om de beleving. Een ‘containerbegrip’ voor alle diensten en services die u als ondernemer levert. Vaak vragen professionals wel door. Zij willen weten hoe bouw ik die beleving dan? Wat kan ik allemaal doen om die zogenaamde experience te creëren? Er zijn veel facetten die een rol spelen. Het concept (is dat tot alle ‘haarvaten’ […]

Lees meer

Leisureland Nederland

Nu de live events voor onze industrie weer volop bezig zijn, besef ik me hoe breed onze sector is. In het afgelopen jaar sprak ik of was ik aanwezig bij: bijeenkomsten van Hiswa-RECRON voor groepsaccomodaties, vitale vakantieparken en ‘De camping van het jaar verkiezing’ en ‘het leukste uitje verkiezing’, beide van de ANWB. Internationaal was ik bij het eerste internationale […]

Lees meer

VrijetijdsTrends 2023

Het vrijetijdsgedrag van de Nederlander wordt in 2023 met name beïnvloedt door de inflatie. Het is echter opvallend dat de consument nog steeds veel geld uitgeeft aan leisure. Echter letten zij wel op hun budget. Toerisme en recreatie helpen mensen ‘te genieten van het nu’. Door de diverse onverwachte crisissen van de afgelopen twee jaar leven mensen met ‘Carpe Diem” […]

Lees meer

Metaverse 

De technologie staat niet stil. In het laatste jaar hoort misschien steeds vaker iets over de Metaverse. Maar wat kunt u er nou mee? Mijn antwoord is blijf de trend voornamelijk volgen. Op dit moment zijn vooral grote merken hiermee bezig. De Metaverse is met name een wereld die zich online, in virtual reality of augmented reality plaats vindt. Het […]

Lees meer

Blockbusters

Het seizoen 2022 zit er weer bijna op. Tijd om de balans op te maken en naar de toekomst te kijken. In mijn perceptie moet je tegenwoordig gaan voor topkwaliteit of klein onderhoud. Alle projecten in het midden zetten geen ‘echte zoden aan de dijk’. Mijn gedachte is niet nieuw, in veel industrieën werk men al met de blockbuster strategie. […]

Lees meer
1 2 3 4