De rust na de storm van het hoogseizoen: Een uitgelezen kans om terug te gaan naar de basis

Na maanden van hectische drukte, ontelbare vragen van gasten en een aaneenschakeling van taken, is het hoogseizoen eindelijk voorbij. Misschien voel je nu een beetje zoals ik, de vader van drie jonge dochters van 7, 5 en 1 jaar. Voor mij betekent het einde van de zomervakantie en de start van het nieuwe schooljaar een terugkeer naar een georganiseerder leven. […]

Lees meer

De kip met de gouden eieren.

De kip met de gouden eieren moet je nooit slachten, vind ik nog steeds een mooi gezegde. Exact hetzelfde geldt in mijn optiek  voor de toerist die een stacaravan, een chalet of een tweede woning op een recreatiepark bezit. Naar mijn stellige overtuiging  zou je als gemeente zuinig op dergelijke personen moeten zijn. Niet zelden zijn dergelijke personen trouwe bezoekers […]

Lees meer

Next level!

In mijn kenniswereld ben ik telkens weer op zoek naar nieuwe inspirerende voorbeelden. Zo blijf ik op de hoogte van het aanbod in de markt en zie ik vaak concepten die bruikbaar of vertaalbaar zijn naar andere bedrijven. Deze kennis en ervaring deel ik dan weer graag met studenten of bedrijven (via congressen, vakmedia of mijn consultancy activiteiten). Ook kijk […]

Lees meer

Weerspiegeling markt eerste half jaar

Normaliter analyseren wij de markt jaarlijks in december voor de RekreaVakkrant. Het zijn echter roerige tijden en het leek mij daarom leerzaam om zo voor de vakantiedrukte (wanneer ik deze column schrijf) u eens mee te nemen in de bevindingen over het eerste halfjaar. De kranten hebben de laatste tijd vol gestaan over de dalende huizenprijzen t.o.v. vorig jaar. De […]

Lees meer

Groei

Ik schrijf deze column aan het einde van een collegejaar van Breda University. Het moment waarop studenten hun ‘meesterproef’ (ofwel examen) doen als laatste stap van hun studie. Ieder jaar zie ik weer prachtige onderzoeken en adviesplannen voorbij komen. Het geeft een mooi inkijkje in de branche, diverse organisaties en de capaciteiten van een student na vier jaar HBO-onderwijs. Wat […]

Lees meer

Het onbenutte potentieel van de reis naar recreatieparken: het uitbreiden van de customer- of guest journey

De customer journey of liever gezegd, guest journey, het is maar net met welke bril je naar je gasten kijkt, is een cruciaal aspect voor leisure-organisaties zoals musea, thema- en vakantie-parken en dierentuinen. Echter, de reis naar het park zelf wordt vaak over het hoofd gezien als een belangrijk onderdeel van deze journey. Dit onbenutte potentieel biedt een unieke kans […]

Lees meer

Verwachtingsmanagement

Sommige dingen zijn erg logisch als je er aan denkt. Toch blijkt het in de praktijk soms lastig. Afgelopen Paasdagen bracht in door vlak bij Deventer. Samen met een groep vrienden hadden we na lang zoeken (online) een ‘bungalow’ gevonden die 10 personen kon huisvesten. Foto’s van de accomodatie zagen er goed uit. Nieuw en modern interieur en een lange […]

Lees meer

Huwelijkse voorwaarden

In mijn praktijk werd ik recentelijk weer geconfronteerd met een situatie waarin een man en een vrouw in 1996 in het huwelijk waren getreden. Bij het sluiten van het huwelijk hadden partijen besloten te gaan trouwen onder het maken van huwelijkse voorwaarden. De man was ondernemer.  Hij had de onderneming ooit tegen niet al te zware condities overgenomen van zijn […]

Lees meer
1 2 3 4 5 6 35