De meivakantie en goed getraind animatiepersoneel

De populariteit van de meivakantie in Nederland als periode om op vakantie te gaan, neemt steeds verder toe. Steeds meer scholen houden de deuren al een week langer gesloten dan wordt voorgeschreven. De meivakantie – ook wel bekend als de tulpenvakantie – is een vakantieperiode, waarop campings en vakantieparken in Nederland goed kunnen inspelen en die erg interessant is. Volgens […]

Lees meer

Gastvrijheid en gastbeleving

Met zoveel aanbod van campings en vakantieparken in Nederland heeft de gast tegenwoordig het voor het uitzoeken. Dit zorgt weer voor kopzorgen bij campingeigenaren en managers, want:  Hoe zorg je ervoor dat je als camping relevant blijft voor jouw doelgroep? Dat je als vakantiepark goede referenties en word-to-mouth krijgt? Marketing lijkt dan het logische antwoord op deze vragen. Maar Reed […]

Lees meer

Online en Live beleving

Als online marketeer in de recreatiesector is het altijd belangrijk om al je marketingactiviteiten vanuit het perspectief van je gasten te blijven bekijken. Vaak zie je dat online marketeers het teveel vanuit hun eigen visie en perspectief benaderen maar komt dat overeen met wat de gasten willen? In de recreatie en vrije tijd sector gaat het immers allemaal om de […]

Lees meer

Blijf zichtbaar

De inflatie is voor de consument in september tot een recordhoogte van 17% gestegen. Natuurlijk zit hier nog een nuance in voor de gasprijzen die weer gecompenseerd gaan worden, maar de trend is duidelijk. Het worden andere economische tijden. Waar we – tijdens de Coronapandemie en de lockdowns nog enigzins de dans zijn ontsprongen of zelfs hebben geprofiteerd van de […]

Lees meer

In de tweede helft van 2022 zal de koopkracht in Nederland sterk dalen. Wat zijn de gevolgen voor de vrijetijdssector en hoe kan je hier als ondernemer al op inspelen?

Het CPB kwam deze zomer nog met relatief gunstige cijfers over de economie in de eerste helft van 2022. Het Centraal Plan Bureau (CPB) voorspelt echter een forse koopkrachtdaling in de tweede helft van 2022. Dit komt vooral door de sterke inflatie. Wat betekenen deze voorspelling voor de vrijetijdssector? Allereerst zal het effect hebben op traditionele vroegboekingen. Het bestedingspatroon van […]

Lees meer

Goeroe

Het is warm weer, de dagen zijn lang en de wijn smaakt beter dan ooit. Dit betekent maar één ding: het is zomer! Op het moment van schrijven bevind ik me aan het Gardameer. Jep. Even vakantie vieren. Het is belangrijk voor iedereen – ook voor mij – om af en toe een ​​stapje terug te doen, te ontspannen, te […]

Lees meer

War on talent, ook in de recreatiewereld

De werving van geschikt vakantiepersoneel is een snel groeiend probleem. We zien in de campingwereld dat op dit moment er veel meer vacatures openstaan, dan dat er beschikbare medewerkers zijn. Het is overigens een probleem dat marktbreed speelt. In andere sectoren zoals de logistiek en ook de horeca zien we op dit moment een schreeuwend tekort aan jonge mensen. Hierin […]

Lees meer

Geef me de jongere dokter

Als ik iets maak (in de kerstvakantie nog een koofje gemaakt op de kinderkamer om een stel loslopende leidingen weg te werken), maak ik bijna altijd dezelfde fout. Terwijl ik eraan werk, zeg ik tegen mezelf: dit is slechts een testversie. Als ik het straks af heb, maak ik het de volgende keer nog beter. Maar, zoals dat gaat… maak […]

Lees meer
1 2 3