Charme-offensief richting Nederlandse toerist

In de aprilmaand gaat op diverse plekken in Nederland het toeristische seizoen officieel van start. Friesland doet dit jaar een charme-offensief richting de Nederlandse toerist. Gedurende twee ‘proeverij-weekenden’ (15-17 april en 22-24 april) wordt de Nederlandse toerist uitgenodigd om met Friesland kennis te maken.  Het aantal internationale toeristen dat Friesland bezoekt, groeide de afgelopen jaren sterk. Met name Duitsers en Belgen weten Friesland in toenemende mate te vinden. Ook verwelkomt Friesland inmiddels de eerste Chinese toeristen. Mede dankzij het binnenhalen van de titel Culturele Hoofdstad van Europa in 2018 is de groei van het aantal internationale bezoekers nu al goed merkbaar.

De groei van het aantal binnenlandse toeristen naar Friesland blijft achter. Nederlanders die Friesland eenmaal hebben ontdekt blijven terugkomen, Friesland heeft een herhalingspercentage van 70%. De uitdaging is het realiseren van nieuwe aanwas. Uit imago onderzoek blijkt dat met name Nederlanders die Friesland nog nooit hebben bezocht een beperkt beeld hebben van de toeristische mogelijkheden en Friesland niet of nauwelijks in overweging nemen voor een vakantie.  “De uitdaging ligt dus in het binnenhalen van de zogenaamde firsttime-visitors. We moeten Nederlandse toeristen net dat extra zetje geven om Friesland te willen ontdekken. Daarom doen we dus nu een charme offensief richting de Nederlandse toerist”, aldus Carla Boonstra van Merk Fryslân. De themacampagne Proeven aan Friesland richt zich op de Nederlandse toerist en is een uitnodiging om Friesland als vakantiebestemming ‘uit te proberen’. Tijdens de twee Proeverijweekenden (15 t/m 17 en 22 t/m 24 april) kan de toerist kiezen uit tientallen gratis activiteiten en is er een volle evenementenagenda. Een groot aantal restaurants serveert – met korting – typisch Friese gerechten. Doordat de toeristische ondernemers aantrekkelijke kortingen (ook op overnachtingen) bieden, is de trigger om Friesland in deze weekenden eens ‘uit te proberen’ groot.

De campagne is een samenwerking tussen Merk Fryslân, de Friese toeristische regio’s, Fryslân Culinair, Koninklijke Horeca Nederland-regio Friesland en het samenwerkingsverband Varen in Friesland.

Klik hier voor informatie.

 

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief.

Meld je aan om elke maand geweldige
inhoud in je inbox te ontvangen.

We spammen niet!
Lees ons privacybeleid voor meer info.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *